Škoda Motorsport zaznamenal historicky nejúspěšnější sezónu

ŠKODA Motorsport sumarizoval uplynulou sezónu na výroční konferenci v pražském Cubex Centru na Pankráci. Historicky šlo o vůbec nejvydařenější sezónu. V rámci mistrovství světa FIA World Rally Championship získal všechny tři tituly v kategorii WRC 2 Pro. Slavnostní setkání současně oslavilo pět dalších titulů mistrů světa pod hlavičkou FIA a také dalších 23 vítězství v národních šampionátech. Na konferenci jsme vyzpovídali par účastníků a zeptali se jich na uplynulou sezónu. 

 

Jan Kopecký, Škoda Motorsport 

Jan Kopecký, Škoda Motorsport 

 

Na vašem vozu už nefiguruje jméno Pavla Dreslera, ale figuruje na něm jméno Jana Hlouška, proč došlo k této změně? 

„Oni v tom jsou osobní důvody, které bych já nechtěl dál rozvádět, ale Pavel se rozhodl, že už ukončí svoji sportovní kariéru. Bohužel jsme nedojeli společně letošní sezónu, ale nahradil ho skvěle právě Honza Hloušek, kterého jsem si půjčil na dva závody od Filipa Mareše. Tím, že byl Honza hozený holými nohami do studené vody, tak to zvládl úplně špičkově. Jeho prvním závodem byla Anglie, což je jeden z nejtěžších závodů na světě, který se jede v těžkých podmínkách a neudělal vůbec žádnou chybu. Takže mu za to patří velký dík, že mi takto pomohl dokončit aspoň sezónu v továrním týmu Škoda Motorsport. Teď se vrací zpátky k Filipovi a já momentálně spolujezdce hledám.“

 

Jak hodnotíte uplynulou sezónu? Byla tam nějaká temná místa nebo bylo všechno bez chybičky?

„Když se na to podívám ze dvou pohledů, tak český šampionát nám vyšel, tam jsme obhájili titul, i když jsme přerušili tu naši vítěznou sérii defektem na Šumavě. To k tomu patří, ale jinak si strašně vážím toho, že jsme opět vyhráli Barumku, protože konkurence v podobě dvou Rusů Alexeje Lukjaňuka a Arnautova byla opravdu velká. Český mistrák nám vyšel téměř na jedničku a co se týče mistrovství světa, tak tam naše úloha byla trochu jinačí. Tam jsme především pomáhali týmu Škoda Motorsport získat titul pro konstruktéry, což se nám také povedlo. Myslím si, že temné chvíle nebyly. Snad jedna jediná, kdy jsme s Honzou Hlouškem v Anglii už tolik nepospíchali a kvůli nedostatečné rychlosti jsme to hodili na boudu. Naštěstí nám diváci pomohli zpátky na trať.“

 

Výroční koference Škoda Motorsport 2019
Výroční konference Škoda Motorsport 2019

 

A co ta kapota na předním skle?

„Člověk si říká, že tato věc se mu nikdy nestane, že si na to dává pozor, ale byla to jednoznačně moje chyba. Před rychlostkou jsem zapomněl zavřít kapotu, která se nám otevřela asi 400 metrů po startu. Teď už vím, že se to nestane, jestli se to stane, tak si dám opravdu s prominutím do huby.“

 

Teď bude chvíli volno, co máte v plánu na doma?

„Doma je to největší štěstí, narodil se nám s manželkou syn Pepík, který roste jako z vody. Je to taková nádherná věc, kvůli které spěchám z každé akce a závodů domů a nesmírně se těším, až uvidím svoji rodinu.“

 

 

Martin Hrdlička, Technický vývoj Škoda Auto

Martin Hrdlička, Technický vývoj Škoda Auto

 

„Vždycky trochu egoisticky říkám. To, co tady slavíme, to není design sport, není to ani karoserie sport, není to ani elektrosport, ale jmenuje se to motorsport. Protože jsem zodpovědný za vývoj motorů, tak mi to dělá větší radost. Tady to slovo motor totiž je. Samozřejmě to není jen o motoru a všechny ty součástky se na tom podílí. Jsem ale šťastný, že je to na špici. Michal Hrabánek (ředitel týmy Škoda Motorsport pozn. redakce) je můj kamarád a přítel. Takže o to víc zase jsou emoce větší. Když člověk vidí úspěch, kde má vloženou vlastní práci, tak to vnímá daleko silněji. Z postranní to vnímáme, jako bychom byli tam a strašlivě to všem přejeme.“

 

Výroční koference Škoda Motorsport 2019
Výroční konference Škoda Motorsport 2019

 

Jak často se potřebujete přizpůsobovat požadavkům motorsportu?

„Operativní záležitosti si Motorsport tým vyřeší sám. Jsou to zdatní technici. My máme své týmy, podporujeme je právě přitom vývoji. Také se jmenujeme vývoj. Motorsport je hezký v tom a má svůj šarm, že v něm běží vše opravdu rychleji. Člověk a inženýr tak vidí rychle svůj přínos. To v sérii tak není, v sérii je potřeba více trpělivosti, v sérii je o mnoho více omezení, homologačních předpisů. Řeknu 6,5 tisíce 7 tisíc předpisů, které vás omezují. Všechno musíte doložit. Tady jsou také FIA předpisy. Oproti sérii jsou daleko benevolentnější a možnosti pro inženýra jsou větší. Jde o věc, která ve velké míře dobré inženýry motivuje. Já říkám, že když to dělá trochu randál, jede to rychle a ještě to na konci vyhraje, tak emoce jsou veliké.“

 

Filip Mareš, ACA Škoda Autoklub Team

Filip Mareš, ACA Škoda Autoklub Team

 

Před Rally Bohemia jsme spolu dělali krátký rozhovor. Jak probíhala sezóna do konce roku?

„Krátce po tom rozhovoru to nebylo úplně nejšťastnější období sezóny. Na Rally Bohemia jsme havarovali a byla to jediná havárie v této sezóně, která nás vyřadila ze soutěže. Takže to nebylo úplně to, co jsme chtěli. Týden na to jsme ale v Římě vyhráli juniorskou kategorii na mistrovství Evropy. Tam jsme se tak zase vrátili do sedla. Ve zbytku sezóny se nám podařilo vedení v šampionátu udržet. Juniorský titul z mistrovství Evropy je určitě pro nás dosavadní nejlepší výsledek a hodně si toho vážíme.“

 

Do kdy budete jezdit v kategorii juniorů?

„Já jsem měl poslední možnost, byl to pro mě takový matchball a musel jsem ho proměnit, pokud jsem chtěl juniorskou trofej získat a naštěstí se to povedlo.“

 

Výroční koference Škoda Motorsport 2019
Výroční konference Škoda Motorsport 2019

 

Pro vás bylo možná velkou ctí, že jste Honzovi Kopeckému zapůjčil spolujezdce

„V tomto směru určitě. Když ta nabídka pro Honzu přišla, tak já jsem nebyl ten, kdo by v tom jakkoli bránil, naopak jak říkáte správně, tak pro mě to byla čest a ocenění toho, že v tom sportu děláme věci správně a naopak jsem to podpořil.“

 

Výroční koference Škoda Motorsport 2019
Výroční koference Škoda Motorsport 2019

 

Jak bude vypadat vaše příprava na nadcházející sezónu?

„Mezi těmito chlapy už soutěžíme, s tímto autem to jinak nejde. Co se týká kroků do další sezóny, tak se snažíme startovat hodně v zahraničí, protože tam potřebných zkušeností nasbíráme víc než na českých závodech, ale zatím nemáme program definitivně potvrzený a pořád na něm pracujeme. Rád bych zkusil i jiné podniky, než je mistrovství Evropy.“

 

Tituly mistrů světa v kategorii WRC 2 vyhráli Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen. Ti po dvou úspěšných letech opouští český tovární tým a vydávají se vstříc novým výzvám. 

 

 

Zdroj: Tývka.cz 

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.