„Je vidět, že Boleslaváci mají rádi burgery,“ říká Monika Máčková z Amici Burgers

Na parkoviště mladoboleslavského obchodního centra Olympia zavítala vůbec poprvé událost označovaná jako Burger Street Festival. Návštěvníci si tak mohli vychutnat nejlepší burgery z České republiky.

Jak dlouho váš Burger Street Festival funguje a o co vůbec jde? 

Bedřich Snášel, jednatel Burger Street Festival
„Fungujeme pět let. Burger Street Festival vznikl z fůry streetových festivalů, které jsme dělali. Burger Street Festival fungoval nejvíce a nejlépe a byl takový největší fenomén, který se nás drží. V tuto chvíli je v šestnácti lokalitách v rámci Česka a Slovenské republiky. Jsme první rok v Mladé Boleslavi, fungovalo to výborně, máme neděli poslední den. Těšíme se na další město. Teď jedeme Bratislavu, Ostravu, Brno a další a další města. V tomto roce máme čtyři nová města. Na každém festivalu přijde 10 až 30 tisíc lidí podle velikosti festivalu a vždy na něm najdete kolem třiceti až šedesáti prodejců v Ostravě, která je největší. To je základ“.

Váš festival je založený na hodnocení nejlepších burgerů v rámci festivalu. Co případný úspěch přinese daných burgrárnám?

Bedřich Snášel, jednatel Burger Street Festival
„Oni pracují s tím oceněním a odrazí se jim to zpětně od klientů. Ve chvíli, kdy oni to ocenění mají, tak ti klienti ví, že tisíc lidí třeba je ohodnotilo jako nejlepší burgrárnu v dané lokalitě, což jim nemusí být mnohdy platné, protože jsou třeba odjinud a pracují s tím marketingem vůči svým klientům. To je ta podstata věci. I ten festival je takový, že má určité minimum burgráren z dané lokality, protože ne všechny lokality mají burgrové podniky. My spíš vozíme ten nejlepší výběr burgráren z Česka a Slovenska po České republice jako takové štace. Mnohdy to jsou burgrárny, které pouze jezdí na ty naše festivaly. Z části to jsou podniky, které si vytvoří svoji divizi a jedou celý ten fesťák. To znamená, pokud budu v Olomouci třeba, tak si tam ochutnám všechny nejlepší burgry z České republiky, které nemám šanci obsáhnout. Všechny podniky mají svá pravidla velikosti bulek. Nesmí přesáhnout 8 centimetrů, gramáž masa sto gramů a podobně. Průměrná dvojice by měla sníst čtyři burgery, aby měli, co ochutnávat“.

 

Manažer kvality Monika Máčková, Amici
„Pro nás je to samozřejmě výzva. Každopádně my se zaměřujeme hodně na franchising. To znamená, že se chceme rozšiřovat po celé České republice. Toto je pro nás vlastně i taková reklama, že lidi co tady chodí na burgery, tak si mohou tu restauraci sami otevřít“.

Michal Kukuczka, MamaStreetFoodtruck
„Tento festival pro nás znamená naši ukázku burgerů, co připravujeme. Burger festival znamená, že lidi jdou za burgerama. My na každou sezónu připravíme nějaké tři speciální burgery, s kterými objedeme všechna města a na nich lidi mohou vyzkoušet a zároveň ohodnotit a máme takovou zpětnou vazbu. Lidi jsou spokojeni a my jsme spokojeni. Všichni restaurace, se kterými se spojujeme a scházíme, tak ukážeme, co umíme a to je na tom to nejkrásnější. Potom to lidi jen ohodnotí. Dobré jídlo, dobré pití, je tady sranda, prostě super“.

 

 

Jak je složité se do vašeho festivalu zapojit?
Bedřich Snášel, jednatel Burger Street Festival
„Zhruba rok dopředu pošlete přihlášku a my tam mámě nějakou množinu přihlášek, ze kterých vybíráme. Vybíráme formou výběrového řízení, kde nezávisle tři lidi ohodnotí danou burgrárnu formou toho, jak vypadá, jak kvalitně vypadá jejich produkt, jak ten produkt chutná. V každém městě najdete průměrně dvacet až třicet burgráren a k tomu doprovodné další podniky a ty vybíráme zhruba půl rok rok dopředu z přihlášených podniků. Někdy ve městech určitých hledáme podniky sami hlavně na začátku festivalu před pěti lety jsme to dělali. Teď v tuto chvíli už máme databáze kolem čtyř pěti tisíců podniků, z kterých vybíráme. Cíleně všechny vždy oslovíme a vybíráme podle kvality kvality burgerů a různorodosti a samozřejmě hledáme výjimečnosti. Pokud teď budeme mít v Brně třeba humřího burgera, který bude sice drahý, ale bude to něčím výjimečný a je část klientů, kteří jej budou vyhledávat, stejně tak burger s pavoukem a podobně, ale to už jsou jiné festivaly ne burgerové. Ta klasika s hovězím masem převládá a je to 90 % prodejů. Jenom si pojďme rovnou říct, že vegeteriýnský burger neexistuje. Burger je vždy s masem“.

 

 

Jak se vám líbí v Mladé Boleslaví?
Monika Máčková, Amici
„Já si myslím, že Mladá Boleslav je možná trošičku menší, ale na druhou stranu, že jsme tady poprvé, tak ta návštěvnost je dobrá. Myslím si, že je vidět, že Mladoboleslaváci mají rádi burgery. Myslím si, že jich ochutnají třeba víc než v Brně, že vidím, že od každé restaurace mají třeba ten burger. Takže dobrý“.

Michal Kukuczka, MamaStreetFoodtruck
„Mladá Boleslav je krásná. Zajímalo mě, jak bude vypadat. Vyrábí se tady Škoda, to ví každý. Je tady první ročník, ale napoprvé asi lidí celkem dost. Není to tak, jako v některých městech, kde je to už vícekrát, ale myslím si, že další ročník bude úspěšnější určitě.

Vy jste minulý ročník vyhráli cenu pro nejlepší burger. Co jste si připravili pro letošní ročník. Jsou to ty samé burgery nebo se to nějak obměňuje?

Monika Máčková, Amici
„My jsme si připravili i dvojici nových burgerů s tím, že na burger festivaly, kde jsme nebyli, tak jsme vzali naše stálice a na města, kde jsme ještě nebyli, tak vezmeme jeden z těch nových burgerů plus jeden ten stálý“.

 

Co obnáší, kdybych si chtěl udělat u vás franšízu?
Monika Máčková, Amici
„Mít franšízu u nás obnáší to, se nám ozvat, to je první část. Potom se domluvíme vlastně, v jakém městě byste tu franšízu mohl mít. My vám pomůžeme najít prostory, zaučíme vás, abyste věděl všechno, jak to funguje a tak. Seženeme s vámi společně personál, zaučíme ho a už valíte. Už valíte burgery“.

Mladoboleslavákům chutnali nejvíce burgery od Amici Burgers. Na druhém místě se umístila Restaurace Na Palmovce a BoB´s Beef Burger. Třetím místem se může pochlubit Mama´s Streetfood Truck.

 

 

Zdroj: Tývka.cz

 

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.